Blog
Renault: prezentacja minibusów poziomu 4 w warunkach rzeczywistych podczas turnieju Roland-Garros 2024
„Za 80 proc. skutków wypadków odpowiedzialny jest człowiek. Z punktu widzenia producenta, chodzi oto, aby ten czynnik wyeliminować poprzez safety couching.” – mówił Andrzej Gemra z Renault Group Polska podczas debaty eksperckiej współorganizowanej przez CK:PAP.
Wizja Renault oparta jest na zasadzie, że innowacje mają sens tylko wtedy, gdy są udostępniane, ekonomicznie dostępne i rzeczywiście przydatne dla jak największej liczby osób. Do tej pory marka patrzyła na mobilność autonomiczną z punktu widzenia klientów indywidualnych. Natomiast zgodnie z komunikatem prasowym marki, firma widzi swoją przyszłość również w transporcie zbiorowym.
Plany są ambitne – Renault zamierza być ważnym graczem w dziedzinie zrównoważonej i autonomicznej mobilności. W tym celu Grupa opracowuje elektryczną platformę miniBusa, która będzie obsługiwała różne technologie automatyzujące jazdę dostarczane przez wyspecjalizowanych partnerów. Marka współpracuje z firmą WeRide zajmującą się pojazdami autonomicznymi w celu komercyjnego wdrożenia na dużą skalę minibusów o 4 poziomie automatyzacji (wcześniejszych latach również z EasyMile oraz Milla).
Renault zapowiedziało, że zaprezentuje możliwości autonomicznych minibusów podczas turnieju tenisowego Rolland Garros w Paryżu jeszcze w tym miesiącu. Elektryczne i autonomiczne minibusy ułatwią dostęp do stadionu z parkingu P2 (zlokalizowanego na obrzeżach Lasku Bulońskiego) w dniach od 26 maja do 9 czerwca 2024 r. w godzinach 11:00–19:00. W drodze powrotnej pojazdy będą kursowały na Place de la Porte d’Auteuil lub z powrotem na parking P2.
Renault Group – Experimentation Auntonomous Shuttle @Roland Garros 2024
© Olivier Martin Gambier